floridacynt.reismee.nl

Washington DC

Vervolg......

Na een korte maar ook helaas de laatste nacht in NY, moesten we om 9:30AM de bushalen omnaar Washington DC te reizen. Helaas stond de bus niet voor de deur, dusmoest er nog wel even gereisd worden naar de ander kant van de stad. Daar aangekomen bleek de buschaufeur niet te kunnenrijden wegens het breken van zijn enkel, dus moest ergewacht wordenop de bus van 10AM. Toen we eindelijk door de lange stroom mensen bij de bus aankwamen werd er ons verteld dat we op het schema stonden voor 9AM. Na eenpaar dollars extra mochten we dan toch mee en konden we onze reis voortzetten.

De bus reis was ongeveer 4 uren met een tussenstop in Delaware. Hier bleek dat de mensen die bovenin de dubbeldekker vooraan bij het raam uitstapten, dat gaf ons de gelegenheid deze stoelen over te nemen wat ons een prachtig uitzicht op leverde tijden de reis. Van donkere groene bomen, tot rood,geel, orange en goude kleuren allemaal dwars door elkaar heen, het was werkelijk een plaatje!

Na aankomst op het Union Station in Washington DC, was het een 20minuten wandeling naar ons hostel. Dit hostel was wel evenwat andersdan in NY. We deelden onze kamer met 12 reisgenoten, van man tot vrouw van oud to jong. Geen privicy meer, tsja dat heb je als je goedkoop wil reizen

Undecided
Wel had dit hostel een gedeeltelijke woonkamer en keuken wat meer ruimte en gezelligheid bracht.

In de avond na onze aankomstzijnwein de'circulatorbus' gestapt (bus die je voor 1$ rond rijd, Yeahh low budget daar houden we van

Laughing
) die ons naar Georgetown bracht. Een buitenwijk van Washington. Hier hebben we een bezoek gebracht aan de wereld beroemde 'Georgetown Cupcake' (TLC). En dit smaakte goed!!
Laughing
Hierna zijn we heerlijk uit eten geweest bij een visrestaurant en hebben we een beetje geshopt in Georgetown. Op de weg naar huis kwamen we er achter dat de bussen niet meer reden, maar door een vriendelijke chauffeur van een prachtige uitziende limo/bus werden we netjes thuis gebracht. Helaas was de champagne al opgedronken.

De volgende dag zijn we vroeg opgestaan op zo veel mogelijk van Washington te genieten. We zijn begonnen bij het Capitol en de Smithsonian. Ook hebben we een bezoek gebracht aan het 'Natural History Museum' en het 'Air en Space Museum'. (Wist je wel dat je bijna alle musea in DC gratis kunt bezoeken?) Na de opgenomen kennis zijn we door gelopen naar het 'Washington Monument' en het 'National World War II memorial' dat allemaal in de zelfde strook groen ligt. Hierna kwam defamilie Obama aan de buurt. The White House! Yeswe can!Helaas kwam Obama niet even gedag zeggen vanaf zijn balkon

Frown

Na het witte huis zijn we naar de andere kant van de 'Reflecting Pool' gelopen om zo ook meneer Lincoln even te ontmoeten bij het Lincoln Memorial. Ik heb heerlijk op de trappen gezetten met eenwarme chocolademelk(Ja iskoud daar hoor) en genoten van het prachtige uitzicht op de'pool'en de'Washington Monument'. Er waren meer mensen die erg genoten van deze plek, er waren maar liefst 4 weddings aan de gaan.

Na de drukke dag zijnwe in de avond heerlijk gaan relaxen in het hostel met een drankje. Ook de andere bewoners hadden het erg gezellig en zo doende hebben we in de avondbeslotenom het nachtleven van Washington te gaan ontdekken. Een waar genoegen!

Na eensppr kort nachtje slaap moesten wevroeg vertekken om dehet vliegtuig te halen terug naar Florida. In het vliegtuig kon ik nog net door mijn raampje het'Pentagon' mee pakken. Wat een prachtige citytrip! En wie ooitbesluit om ook die kan uitte gaan, ik zal je vertellen, je zult het prachtig vinden!

Veel liefs vanuit Florida.

PS: was net op tijd terug i.v.m met de Hurricane Sandy. Want de dag na mijn aankomst zijn er meer dan 13.000 vluchten gecannceld in deze regio. Dan had Cynt nog een paar daagjes extra vakantie gehad, vond ik stiekum ook niet erg hoor

Cool

Heit

Arm New York, de ene hurricane is nog niet weg of daar volgt de andere alweer.

Gryt en Vera

Hoi Cynth!

Erg onder de indruk van je prachtige verhalen en supertrots op ons grote ''kleine" nichtje. We blijven je natuurlijk volgen en ehh... misschien kun je nu weer wat bijslapen?

Dikke zoen van ons!

Ali Boorsma Dokkum

Mensenkinderen wat maken jullie wat mee. Gelukkig waren julli e weer terug in Florida toen die orkaan over dat gebied raasde.
Doeg ALI