floridacynt.reismee.nl

New York!

Goodmorning dear friends and family!

Op 24 October was het zo ver, de taxi stond klaar om mij samen met Christine en Sherena naar Orlando Airport te brengen. Want rond half 11 vertrok onze vlucht naar New York City! We verlietenhet zonnigeFlorida en kwamen aan in het grijze en koude New York.Na aankomst op het John F. Kennedy (JFK) airport hebben we de subway gepakt naar Manhattan want hier verbleven we. Ons 'hostel' bevondt zich op 309 West 14th street, between 8th and 9th Avenue.We hadden onze eigen kamer met een klein aanrecht op de 3de verdieping, uitkijkend op een drukke straat in het hechtische NY. Helaasmoest de badkamer gedeeld worden maar dit gaf geen groteproblemen. Het was 'klein maar Fijn'

Al de eersteavond zijnwe vertrokken naar Times Square om tickets te kopen voor een van de veleBroadway musicals die die zelfde avond spelen. (Al deze tickets worden met grote kortingen verkocht omdat ze de theaters graag vol willen hebben die avond). Onze keuze viel op'Mary Poppins'.Wat een prachtige musical echt een aanrader, en wie ooit van plan is naar NY tegaan; bezoek een muscial op Broadwayje krijgt echt waar voor je geld.Na de show hebben we nog een paar blokken inNY gelopen en zijn we terug gegaan naar het Hostel.

Devolgende ochtend vroeg op;om zo veel mogelijk van de dag mee te pakken. De dag begon bij'The Bull' een reuzachtige bronzen stier die ooit als kerstcadeau is gedaan aan de inwoners van New York. Hierna zijn we verder gelopen om te Ferry te pakken om zo een prachtig uitzicht te hebben op 'Statue of Liberty' and the 'Brooklyn Bridge'. The real America feeling! Na de tocht met de Ferry hebben we een bezoek gebracht aan Wall street, Central park (heerlijkehot dog gegeten)en the 9/11 Memorial; een prachtige en indrukwekkende plek en zeker een bezoek waard.

In de avond werd het tijd voorhet hoogte punt van het bezoek in NY. The Empire State Building! Na 86 verdiepingen met de lift waar letterlijk je oren even van dicht gaan stond je aan de top. Inmiddels was het al een beetje donker geworden wat en prachtig beeld bracht van de lichtgevende stad New York City. Een ware aanzichtkaart, zo aan de top! We zijn de avond geeindigd op de trappen van Times Square uitkijkend op de grote bilboarden, winkelend en fotograferend publiek, de net geopende microsoft windows 8 winkel, de honderdenyellow cabsen de vele verklede mensen die hopen een zak centje bij te verdienen; een waar televisieprograma.

Wordt vervolgd........

Ali Boorsma Dokkum

Het is dinsdagavond en ik ben achter de computer gaan zitten en heb een deel van de reisverslagen van je gelezen. Het lijkt mij geweldig om New York mee te maken.
Ik benijd jullie wel. Vandaag is het de dag van de verkiezing. Ik ben zwaar benieuwd te horen wie het wint. Ik stem Obama. Veelliefs en de hartelijke groeten
ALI